Amed’de halkın talebiyle 10 bin ceviz ağacı aşılanıyor

Paylaş:
AMED - Amed Büyükşehir Belediyesi tarafından 8 ilçede başlatılan yabani cevizlerin aşılanması çalışması sürüyor. 
 
Amed Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı, cevizin bölgede yaygınlaştırılması, verimin artırılması için başlattığı projesini sürdürüyor. Proje kapsamında tarımın yapılmadığı engebeli arazilerde bulunan yaklaşık 10 bin adet yabani ceviz ağacına kalem aşısı uygulanması hedefleniyor. Projenin devam ettiği Çermûg (Çermik), Sankuş (Çüngüş), Hênê (Hani), Pîran (Dicle), Erxenî (Ergani), Licê (Lice), Pasûr (Kulp) ve Farqîn (Silvan) ilçelerinde bugüne kadar binlerce ceviz ağacı aşılandı. Belediye, en son proje kapsamında Licê’nin kırsal bölgesinde bin 457 rakımda bulunan Şaxur Mahallesi’nde de aşılama yaptı. 
 
HALK İSTEDİ BELEDİYE HAREKETE GEÇTİ 
 
Proje kapsamında devam eden çalışmalara ilişkin bilgi paylaşan Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı’nda görevli Ziraat Mühendisi Tahir Alan, yurttaşların talepleri doğrultusunda çalışmalar yürüttüklerini belirterek, “7-8 yaşındaki ceviz ağaçları verim vermediği için yurttaş gelip başvuruda bulundu. Biz de bunun üzerine bu cevizleri aşılıyoruz. Cevizle halkın gelirini ve istihdamını artırmak amacıyla bu sene yaklaşık 7 bin ağacın aşısını yapıyoruz. Tabii bölgede binlerce daha aşısız ceviz ağacı var. Bunlar verim vermiyor ya da kör ceviz dediğimiz, içinden cevizin tanesini çıkarmaya çalıştığımızda çıkmayan ceviz çeşitleri. Biz onları aşılıyoruz, kalem aşısı yapıyoruz. Halkımızdan da yoğun talep var; her sene 8-10 bin civarında ağaca aşı yapıyoruz ve aynı zamanda fidan dağıtımı da yapıyoruz” dedi.