Giyadîn’de GES projesi protesto edildi

Paylaş:

AGIRÎ - Giyadîn'de GES projesine karşı çıkan köylülere dayanışma ziyaretinde bulunan DEM Parti'li Nejla Demir, "Meclis’in ret kararına rağmen şirket hukuksuzca çalışıyor" dedi. 

Agirî’nin Giyadîn (Diyadin) ilçesine bağlı Bazirgan köyünde yapılmak istenen ancak çalışma izinleri ve resmi belgeleri olmadan Güneş Enerjisi Santrali (GES) projesini yapılacağı alana giren şirket çalışanlarına köylüler tepki gösterdi. Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Agirî Milletvekili Nejla Demir ve beraberindeki heyet, projeye karşı çıkan köy sakinlerini ziyaret ederek dayanışma mesajı verdi.
 
Ziyarette konuşan Nejla Demir, köy sakinlerinin 2025 yılının Ağustos ayında muhtar ve azalarla birlikte bu projeyi reddettiklerini ancak şirketin hiçbir yasal dayanağı ve imar izni olmadan şantiye çalışmalarına başladığını belirtti. Projeye karşı köylülerle beraber mücadele edeceklerini söyleyen Nejla Demir, "Geçtiğimiz ay Ağrı İl Genel Meclisi tarafından projenin uygulanmasına dair ret kararı çıktı. Ancak buna rağmen şirket, ısrarla devam etmek istedi. Köy halkı buna karşı mücadele ediyor. Çünkü bu köyün ekonomik geliri sadece hayvancılık. Nüfusun yüzde 80-90'ı küçük baş hayvancılıkla uğraşıyor. Burası ekili arazilerin ve tarlaların olduğu bir yer. Köylüler doğduğu köyde doymak istiyor" dedi.
 
Açıklama, atılan sloganlarla son buldu.