Şemzînan’da gençlik festivali 2026-05-31 20:29:34   COLEMÊRG - Şemzînan'da "Li Gel Ciwanan Ber Bi Rojên Azad” şiarıyla düzenlenen festivalde konuşan DEM Parti Gençlik Meclisi üyesi Ferhat Özeruysal, "Merkezlerden köylere kadar örgütlenip örgütleyeceğiz. Genç başladık, genç başaracağız" dedi.    Colemêrg'in Şemzînan (Şemdinli) ilçesinde Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) ile Demokratik Bölgeler Partisi (DBP) Gençlik Meclisi, “Li Gel Ciwanan Ber Bi Rojên Azad” şiarıyla Şemzînan’ın Mêrgeşîn alanında festival düzenledi. Yoğun katılımın olduğu festivale yurttaşlar, ulusal kıyafetleriyle katıldı. Festival alanına “Li Gel Ciwanan Ber Bi Rojên Azad” ve “Gençlikle Özgür Günlere” pankartları asıldı. Festivale DEM Parti Colemêrg milletvekillerinin yanı sıra binlerce kişi katıldı.   Saygı duruşuyla başlayan festivalde ilk konuşmayı DEM Parti Şemzînan İlçe Eşbaşkanı Agit Tekin yaptı. Şemzînan’da gençler tarafından düzenlenen şölenin ilçeye büyük bir heyecan ve coşku kattığını belirten Tekin, Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan tarafından başlatılan Barış ve Demokratik Toplum Sürecine değinerek, sürecin amacına ulaşması için mücadele edeceklerini söyledi. Gençler adına konuşan DEM Parti Şemzînan Gençlik Meclisi üyesi Ferhat Özeruysal da gençler üzerinde yürütülen özel savaş politikalarına dikkat çekerek, “Gençler kimliklerinden ve kültürlerinden uzaklaştırılmak isteniyor. Ancak bizler buna karşı mücadele edeceğiz. Merkezlerden köylere kadar örgütlenip örgütleyeceğiz. Genç başladık, genç başaracağız” ifadelerini kullandı.   ‘MÜCADELEDEN VAZGEÇMEYECEĞİZ’   Ardından söz alan DEM Parti Milletvekili Onur Düşünmez, Şemzînan halkının tüm baskılara rağmen ayakta olduğunu ve mücadelesini sürdürdüğünü vurguladı. Düşünmez, “Dost da düşman da iyi bilsin ki Şemzînan halkı ayaktadır, boyun eğmedi, eğmeyecek de. Yıllardır hem siyasi alanda hem de özgürlük mücadelesinde emek veriyoruz. Gençlerin daha iyi bir yaşam sürmesi için birçok arkadaşımız mücadele etti, bu uğurda yaşamını yitirenler oldu. ‘Kürtleri yok ettik’ diyenler bu alana ve gençlerin duruşuna iyi baksın. Sayın Öcalan’ın yaptığı çağrının ardından gençlerin omuzlarına büyük bir sorumluluk düştü. Buradan söz veriyoruz, Şemzînan ve Colemêrg gençleri olarak özgürlükçü bir toplum oluşturana kadar bu mücadeleden vazgeçmeyeceğiz” diye konuştu.   Son olarak konuşan DEM Parti Colemêrg Vezir Coşkun Parlak, Abdullah Öcalan’ın başlattığı süreçte gençlerin verdiği mücadelenin ön plana çıktığını söyledi. Bütün engellemelere rağmen gençlerle bir araya geldiklerini belirten Parlak, bu politikalara karşı gençlerle yan yana mücadelede olacaklarının altını çizdi.    Yapılan konuşmaların ardından festival sanatçıların sahne alması ve çekilen halaylarla sona erdi.